2019年1月10日木曜日

歎異抄 Tannisho

歎異抄を読んでみました。
阿弥陀如来を理屈でどうにも理解することができず、考え込んでしまいました。
そもそも、阿弥陀如来は、理屈を超越しており、その大願を信じるしかないとの結論に至りました。いつでもどこでも絶対の真理とは、信心の世界にしかないないということでしょう。

I read "Tannisho".
I could not understand "Amitabha Tathagata" logically, and have been lost in thought.
"Amitabha Tathagata" has been transcending logic and I came to the conclusion that I have no choice but to believe his greatest wish.
The absolute truth that never fails anytime and anywhere is only in the devotional world.