2015年4月3日金曜日

花より団子

桃の畑に囲まれた遺跡博物館に行ってきました。

目的の縄文土器にはめぐり逢えませんでしたが、自由な発想で作られた様々な形の土器を楽しむことができました。縄文人は、どんな想いをいだいて作っていたのでしょう。実用を超えた芸術的な造形をみていると、古の人のこころのゆとりを感じることができました。

桃の花とびん詰をお土産に買い求めました。

I went to the Museum of Jomon Culture located among the fields of the peach.

I couldn't find a certain type of Jomon pottery which I wanted to see for a long time. But I enjoyed various shaped potteries which were made with a free image. While they made those potteries, I wonder what Jomon people think about.

In spite of daily necessities, they made those artworks. I think that Jomon people had satisfied daily lives mentally.

I bought a bunch of peach blossom and two bottled peaches for a souvenir.