2015年6月20日土曜日

役に立たないフライトインフォメーション Useless flight information

ブラウザのURL欄へ便名を入力するだけで、その便のフライト状況がわかるのは大変便利です。

昨晩は、ある飛行機に油圧装置の故障が発生し、大幅な遅延が発生しました。
インターネット上でそのフライト状況を時々確認していたところ、4時間遅れで出発しました。その情報を知って、やれやれと思いました。

ところが、しばらくすると、搭乗したはずの本人から電話がかかってきました。その電話で、インターネットの情報とは異なり、フライトがキャンセルされたことを知りました。

インターネット情報は、その後いつまでたってもその飛行機は出発済の表示で、飛行機のマークも右へ(目的地へ向って)進んで行きます。どうやら実績ではなく予測の表示のようです。

信頼していただけに、がっかりしました。

Only inputting flight number to the URL field, we can get the flight status. It is very convenient.

Large delay of the flight occurred by the trouble of the oil pressure device last night.
I was sometimes confirming the flight status on the Internet. Later I knew that the airplane had departed about 4 hours late. I was relieved to know that.

However, I received a phone call after a while from the person who should have boarded the airplane and knew that the flight was canceled. It was different from Internet information.

The Internet information continued displaying that the airplane had taken off, and the mark of the airplane advanced towards a destination (to the right). I think that the information is like the prediction not the results.

I was a little disappointed by that.