パソコンの電源をONにすると、[HP Support Assistant8]が、「あなたが利用しようとするネットワークリソースは使えません」とアラートを出し、立ち上げが中断します。
ネットワークリソースの利用を新たに求めた訳でもありませんし、そもそも[HP Support Assistant]が何者だかも知りません。
このままでは困るので、とりあえず、[HP Support Assistant]を削除してみました。
・コントロールパネルのプログラムのアンインストールから、「HP Support Assistant]を削除する
・タスクスケジューラライブラリーから[HP Suppor Assistant]と[Heulett-Packard]フォルダーを削除する
その後、特に問題なくパソコンは稼働しております。
When I turned on the PC, [HP Support Assistant8] outputted an alert message.
It said that the network resource which you were trying to use was unavailable. And the PC stopped the setup procedure.
I didn't request new network resource. And I didn't know about [HP Support Assistant] also.
Because I was not able to leave this condition as it was, I uninstalled [HP Support Assistant] tentatively.
procedure:
1) to uninstall the program from control panel
2) to delete these two folder from a task scheduler library, [HP Support Assistant] and [Hewlett-Packard]
Afterward, the PC operates smoothly without the program.