2016年6月14日火曜日

ネキリムシ cutworm

苗の茎が根本付近でバッサリ切られていました。周りの土を2cm程削ると、犯人とおもわれるネキリムシが現れました。

予防のため、ペットボトルを輪切りにして、根本に置きました。効果のほどは分かりません。

The stem of a young plant was cut sharply near the root. When I shaved the surface of soil around the stem approximately 2cm, a cutworm seemed to be the criminal emerged.

To prevent damage, I cut a plastic bottle into a round slice and put it at the root.
I don't know whether it is effective.




追記(6月16日):
今朝見ると、茎は切られていませんでしたが、葉が食べられていました。土の中には、やはりネキリムシが潜んでいました。
残念ながら、ペットボトルのカラーには、効果はありませんでした。

EDIT (on June 16):
When I watched another young plant this morning, the stem was not cut, but the leaves have been eaten. I found a cutworm in the soil again.
Unfortunately the collar of the plastic bottle is not effective.



0 件のコメント:

コメントを投稿