2020年2月2日日曜日

コロナウイルスの流行 coronavirus outbreak

香港の知人からマスクを送って欲しいと依頼がありました。0.1μmの微粒子を99%カットするものを300枚ほどと。
近所の薬局に行ったところ、どこも売り切れで、今後の入荷も未定とのこと。日本でも、マスクは入手難のようです。
田舎まで足を伸ばして、やっと入手することができましたが、さすが300枚は無理でした。
早速、航空便で送付の手続きをしましたが、窓口で今は中国向けの荷物はいつ届くか分かりませんよと言われました。
お役に立てればよいのですが。

One of my acquaintances in Hong Kong asked me to send masks. She wants about 300 masks that can cut 99% of 0.1μm particles.
When I went to a nearby pharmacy, the products have been sold out and the time to restock was not unknown.
I went to the countryside and finally got them, but I couldn't buy 300.
Immediately, I sent them to Hong Kong by airmail, but at the counter I was told that he didn't know when my package for China would arrive.
I really hope it helps.

sold out

pollen, yellow sand, PM2.5, bacterium, virus
source: https://hc.kowa.co.jp/3jigen/



0 件のコメント:

コメントを投稿